Ikäraja: S
Haaste: FanFic 100, 99. eläin
T/S: Pikanopea. En minä osaa enää muuta näistä sanoa. :D

 

Jänö

 

Remus nyökkäili Siriukselle. Kyllä, me olemme samankaltaisia. Samanlaiset. Sinä olet puoliksi ihminen ja puoliksi koira, ja se tekee sinusta koiran. Minä, tosiaan, kyllä, olen puoliksi ihminen ja puoliksi susi - olen siis koira. Minulla on nimi, mutta en ole varma tunteista. En haluaisi sanoa tätä ääneen, mutta kai tämä rapeaksi paahtunut heinikkö ja minuun lämmintä vihaansa hohkava aurinko saavat aivoni yhtä veteliksi kuin raajanikin; minä en haluaisi olla vastuussa. Minusta ei ole mitään järkeä, jos olen vastuussa. Ei kukaan syytä eläimiä.

En tajua. En tajua yhtään, mitä vittua? Siis miksi aurinko sinua nyt vihaa? Ei sillä ole tunteita, se ei ole mitään, se ei ole niin kuin sinä ja minä. Se on kivi. Ja nesteitä. MINÄ haluan kuitenkin sanaista sinulle sen totuuden, että eläimiä syytetään! Se on kyllä väärin, mutta voi, eläimiä syytetään NIIN. Mustat kissat ennustavat onnettomuutta, sudet syövät palkintolampaat ja auta armias sitä sonnia, joka vauhkouksissaan polkee jalkoihinsa Kuikulavaaran tilanomistajan pojan, joka on koko aamun mätkinyt sitä kepillä...

Mekin olemme vain kiveä - luita - ja nesteitä. Mekin olemme vain kiveä... me emme ole mitään!

Me olemme aurinko! Tuolla järjellä! Ihan kiva. Melkein kuin kuningas. Se kelpaisi sinulle, saisit komennella ja komennella ilman pelkoa muiden tottelemattomuudesta. Olet tosi komentelijatyyppiä, vaikka esitätkin muuta, pakko sanoa. Sopisit mielipuoliseksi kasarmivääpeliksi. Mutta kuninkaaksi paremmin, aurinkokuninkaaksi. Saisit komennella kuuta, eh.

Saisin komennella kuun pois kokonaan.

Komentelisit kuun näkymään kaiken aikaa...

On meissä lihastakin. Lihaakin.

Kaikenlaisia inhottavia rustoja ja jänteitä, jotka takertuvat hampaisiin inhottavasti. Kynnellä ne saa onneksi pois kaivelemasta. Ihminen on itsessään aika kone. Se pystyy jopa synnyttämään uutta elämää. No niin pystyy kyllä hiivakin, mutta se ei silti synnytä. Sillä ei ole lantiota.

Ei ole sinullakaan, Sirius. Eikä myöskään synnytyskavavaa, ovulaatiota tai kohtua. Naiset ovat melkoisen metkoja, siitä olen samaa mieltä.

Lantiolliset naiset. Kuten Laura.

Aika paksut jalat. Ja iso nenä. Vielä viiksetkin.

Kuinka pintapuolista!

Viikset ovat valitettavan ulkopuoliset. Ja jalat - aivan yhtä pintapuolista kuin lantiokin!

Ei, lantion hienous piilee sen sisässä, hölmöläinen -

- niin, mutta ulkoisesti lantio on samanlainen kurvi kuin rinnat ja olkapäät.

Lantio EI OLE ulkopuolinen asia. Se on kuten suu. Ei kannata luottaa vain huuliin, sillä syödessä ja suudellessa hampaat ja kieli ovat tärkeämmät.

Pidän hampaista. Ai että ruoho tuntuu mukavalta käsissä.

Tiedän.

Miksi puhutaan aina suden suurista hampaista? Luoja, onko kukaan koskaan katsonut jänön suuhun? Siellä on oikeasti pitkät hampaat.

Jänöllä on pieni suu. Muuten jänö on yleisesti pitkäläiseläin. Sillä on pitkät hampaat, pitkät korvat, pitkät reidet ja pitkät... takatassukat. Mitkä ne on? Ruotimet, ruopimet, lumikengittimet?

Puhut kuin hevosesta! Susi on yleisesti taas yleiseläin, eikö? Siis tavallisen pituiset hampaat, korvat jne.

Kyllä. Se on hyvin ihmisen kaltainen, kuten esim. koira.